Big Tech: Facebook nu a marcat reclamele ca publicitate timp de doi ani pentru oamenii nevăzători

Faptul că Facebook a ales să nu marcheze conținutul publicitar drept „reclamă” pentru utilizatorii care au probleme cu vederea și pentru cei nevăzători, timp de 2 ani, ne arată de ce ia avânt discursul critic la adresa marilor companii de tehnologie.

Companii precum Facebook, Amazon, Alphabet (compania-mamă a Google) sau Apple sunt numite colectiv Big Tech – amintind de baronii petrolului pe care presa și societatea îi numeau Big Oil.

  • Ce înseamnă asta?

Toți oamenii care au probleme de vedere folosesc un software de citire a ecranului – care vine cu o voce care le citește tot ce scrie pe pagină.

Din cauza faptului că aceste postări nu erau etichetate drept conținut „sponsorizat”, acești oameni poate nu au făcut diferența între postările obișnuite din newsfeed-ul lor și reclamele care sunt marcate în mod normal, notează Quartz.

Modul în care a procedat Facebook ar putea avea repercusiuni legale. Senatorul american Ron Wyden a atras atenția asupra acestei probleme încă din luna decembrie. După aceea, compania a rezolvat problema.

Situația ar fi apărut din cauza mijloacelor utilizate de Facebook pentru a combate software-ul folosit de utilizatori pentru a bloca reclamele implementate încă din mai 2018.

La început eticheta care marca reclama exista însă ea nu era scrisă „Sponsored”, așa cum ar fi în mod normal, ci într-o formă de gen „Sp Sp S on on S So red red SSS”, potrvit sursei citate.

Acum trebuie să ne imaginăm că acest text era citit pentru persoanele nevăzătoare de software-ul de citire a ecranului.

Pentru a rezolva problema, Facebook a făcut o serie de schimbări, însă software-ul de citire a ecranului nu poate ține pasul cu toate update-urile Facebook – mai ales că în ultimii trei ani compania a avut foarte multe.

Politica de advertising a Facebook a provocat foarte multe dureri de cap în ultimii ani, începând de la scandalul Cambridge Analytica și până la modul în care nu poate verifica veridicitatea reclamelor politice.

Scrutinul din partea autorităților continuă, iar Comisia Europeană și mai multe guverne cer reglementarea mai dură a Big Tech-ului.