WhatsApp, TikTok și Messenger, cele mai descărcate aplicații în 2019. Care au fost preferințele utilizatorilor în AppStore și Google Play

WhatsApp, TikTok și Messenger au fost primele în top 10 preferințe ale utilizatorilor în 2019, în contextul în care au fost cele mai descărcate aplicații, potrivit datelor SensorTower, furnizor de informații de piață despre economia globală a aplicațiilor, date care iau în calcul doar instalările noi.

Următoarele cele mai descărcate aplicații în 2019 au fost Facebook, Instagram, Likee (platformă de editare video și sharing, în premieră în top 10), aplicația de transfer fișiere SHAREit, YouTube, Snapchat și Netflix (de asemenea pentru prima dată în acest top). După cum se poate observa, patru dintre cele mai descărcate cinci aplicații aparțin gigantului din social media Facebook.

Spre comparație, cele mai descărcate trei aplicații în 2018 au fost WhatsApp, Messenger și Facebook, TikTok ocupând locul patru după ce a intrat în premieră în top 10, ceea ce arată că aplicația celor de la ByteDance a prins un avânt puternic în rândul utilizatorilor într-un timp foarte scurt amenințând supremația companiilor de tech mai vechi în piață.

Pe de altă parte, topul arată diferit dacă numărul de descărcări este contorizat separat, în AppStore, respectiv GooglePlay.

În magazinul online al Google pentru sistemul de operare Android, topul celor mai descărcate aplicații este condus de WhatsApp, cu circa 760 de milioane de descărcări. Messenger, cu circa 625 de milioane de descărcări, TikTok, care a fost descărcată de aproximativ 600 de milioane de ori, Facebook (circa 580 milioane) și Instagram (circa 530 milioane) au fost următoarele cele mai descărcate aplicații.

În schimb, din magazinul online pentru sistemul de operare iOS dezvoltat de Apple cea mai descărcată aplicație este TikTok, cu circa 140 de milioane de descărcări, fiind urmată de YouTube (circa 120 milioane), Instagram (circa 115 milioane), Whatsapp (puțin peste 100 milioane) și Facebook (puțin sub 100 milioane).

Industria aplicațiilor, care se așteaptă să atingă o valoare de 6,3 miliarde de dolari până în 2021, a devenit în ultimii ani unul dintre cele mai mari ecosisteme de consum din lume. Potrivit raportului SensorTower, descărcările totale ale aplicațiilor au ajuns la 115 miliarde în 2019, respectiv aproape 31 de miliarde în AppStore și 84 miliarde în GooglePlay.